نوشته شده توسط : nadi

چه رشته هایی را در ترکیه می توان تحصیل کرد؟

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه رشته های تحصیلی متنوعی برای تحصیل در سبد انتخاب خود دارند. سطح کیفی دانشگاه های ترکیه بسیار بالا و مطابق با استاندارد ها و نظام آموزشی اروپا و آمریکا می باشد. هدف دولت ترکیه در رابطه با متقاضیان تحصیل در این کشور این است که فارغ التحصیلان علاوه بر اخذ مدرک مهارت کافی برای ورود به بازار کار داشته باشند. بهترین رشته هایی که می توان در ترکیه تحصیل کرد را در ادامه مطلب می اوریم:

  1. منسوجات و طراحی
  2. مدیریت کسب و کار
  3. مدیریت
  4. روابط بین الملل
  5. علوم و مهندسی کامپیوتر

گرایش های مختلف علوم پزشکی در سال های اخیر برای دانشجویان ایرانی بسیار محبوب بوده است. از گرایش های علوم پزشکی پر طرفدار در ترکیه می توان به پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اشاره کرد.

دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های مختلف ترکیه از راه های دیگر برای تحصیل در کشور ترکیه است که می تواند هزینه های شما را بسیار پایین بیاورد. بورسیه تحصیلی تمامی دانشگاه های دولتی و اغلب دانشگاه های خصوصی توسط سازمان Turkiyeburslari انجام می شود. هر سال از اواخر دی ماه تا اول اسفند ماه برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه از وبسایت این سازمان اقدام کرده و درخواست بدهید. برای اطلاع از شرایط کلی بورسیه در دانشگاههای ترکیه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
برای دریافت بورسیه تحصیلی بر خلاف شرایط تحصیل عادی محدودیت سنی وجود دارد: برای دوره لیسانس و پزشکی کمتر از ۲۰ سال، برای دوره ارشد کمتر از ۳۰ سال و برای دوره دکترا کمتر از ۳۵ سال می باشد.
معدل مورد قبول: برای دوره لیسانس حداقل ۱۴، برای دوره ارشد و دکترا حداقل ۱۵ و برای رشته های پزشکی حداقل ۱۸ است.
تهیه مدارکی از قبیل سوابق تحصیلی قبلی، ریزنمرات، رزومه تحصیلی، مقالات، فعالیت های پژوهشی، مدرک زبان (تافل یا آیلتس)، انگیزه نامه، توصیه نامه، پاسپورت، پروپزال و … از ضروریات دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه است.
بورسیه تحصیلی برخی از دانشگاه های خصوصی مانند کوچ، سابانجی، بیلکنت و … یا به صورت کمک هزینه های تحصیلی و تخفیف های آموزشی به صورت (۲۵ درصد، ۵۰ درصد و ۷۵ درصد)، خوابگاه رایگان، بیمه سلامت رایگان و یا کلا تحصیل رایگان می باشد.
برای اطلاع کامل از بورسیه های تحصیلی ترکیه می توانید با موسسه یوس آتاکان تماس گرفته و از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

برای بسیاری از افراد که در داخل ایران دوره دبیرستان خود را به پایان رسانیده اند و دیپلم خود را در رشته های ریاضی یا تجربی یا علوم انسانی و حتی رشته های فنی و حرفهای و کاردانش دریافت کرده اند فارغ از معدل سوال پیش می اید که آیا می توانند در رشته متفاوت با رشته دیپلم خود ادامه تحصیل بدهند یا نه!؟ پاسخی که به این عزیزان می توان داد بله است. شما فارغ از اینکه مدرک دیپلمتان در چه رشته ای بوده می توانید برای ادامه تحصیل در رشته دانشگاهی مورد علاقه تان ادامه تحصیل بدهید.

شرایط معدل دیپلم برای تحصیل  در ترکیه 

برای دانشگاه های ترکیه اغلب معدل و شرایط سنی اهمیت خاصی ندارد البته این موضوع شامل دانشگاه های خصوصی ترکیه می باشد. ولی در حالت کلی معدل بالای 14 مورد قبول دانشگاه های ترکی دولتی و خصوصی می باشد. برای آگاهی از نام دانشگاه های ترکیه که معدل دیپلم برای آنها اهمیت ندارد با ما در مقاله تحصیل در ترکیه همراه باشید

 



:: برچسب‌ها: تحصیل در ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nadi

شماره یدک کش زنجان

هنگامی که خودرو شما با مشکلاتی رو به رو شده باشد و مجبور شوید که با شماره یدک کش زنجان (09121410821) تماس بگیرید باید وضعیت خودرویتان را به طور کامل برای پشتیبان ما توضیح دهید. اگر امداد خودرو یدک کش زنجان از شرایط ماشین شما و وضعیتی که دارد کاملا مطلع باشد می تواند یدک کشی مناسب برای کمک به شما بفرستند به همین علت برای خدمات رسانی بهتر و سریع تر مرتفع شدن مشکل ایجاد شده باید اطلاعات دقیقی را در اختیار پشتیبان یدک کش زنجان قرار دهید. یدک کش زنجان انواع مختلفی دارد از جمله بلند کننده چرخ، زنجیری و کامیونی از انواع یدک کش ها به حساب می آیند.

شماره یدک کش زنجان تبریز

یدک کش ­ها را خیلی زیاد در خیابان و اتوبان ها دیده ­ایم؛ از خود پرسیده اید چطور میتوانم با یک یدک کش تماس بگیرم ؟شماره یدک کش زنجان تبریز در این مسیر به کمک شما می‌آید. آیاتا به حال به نوع آن­ها دقت کرده ­اید؟ گاهی یک وانت یا گاهی یک جرثقیل را در حال حمل خودرویی دیگر می­بینیم. این خودروها در یدک کش زنجان هر کدام در شرایط خاص و امکاناتی متفاوت به حمل بار مورد نظر می­پردازند. برای مثال اگر به جرثقیل­ های بار کش نگاه کنید خودرویی نسبتا بزرگ­تر را با خود حمل می­کنند؛ در حالیکه یک وانت یا نیسان خودرویی نسبتا با سایز و اندازه کوچک را حمل می­کند.

یدک کش زنجانیدک کش زنجان

شماره یدک کش در آزاد راه زنجان ـ تبریز

شماره یدک کش در آزادراه زنجان – تبریز خیال شما را راحت خواهد کرد و از خودرو برهای مکانیزه این شرکت که  نسبت به سایر خودروبر ها علاوه بر ایمنی بالا  که سرعت بیشتری نیز برخوردار میباشد، برخوردار می شوید. بنابراین میتواند در کمترین زمان ممکن با یدککش زنجان خودروی شما را از محلی به محل دیگر جابجا کنید.

شما با تماس با شماره یدک کش در آزاد راه زنجان ـ تبریز می توانید از جرثقیل یدک کش مکانیزه که نسبت به جرثقیل یدک کش های معمولی دیگر پایداری بسیار بهتری دارد استفاده کنید. به دلیل همین پایداری امروزه از این یدک کش مکانیزه جهت انتقال ماشین ها در جاده های شهری استفاده میشود کفی خودرو بر مکانیزه با در نظر گرفتن نوع اتومبیل در مدل های مختلف عاج کاری شده است به همین دلیل نیروی اصطکاکی که بین لاستیک ها و سطح کفی وجود دارد به حداکثر خود می رسد.



:: برچسب‌ها: شماره یدک کش زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nadi

اسانس

اسانس چیست؟ چگونه تهیه می شود؟

همان روغن هایی است که در مجاورت هوا فرار هستند یکی از مهمترین مواد هستند که از گیاهان دارویی بدست می ایند. این روغن ها در واقع از قسمت های مختلف گیاهان بدست می آیند. از آن جایی که فرار هستند بنابراین در مجاورت دمای زیاد سرعت تبخیرشان بالاتر میرود. برخی از روغن ها دارای عطر و بوی خاصی هستند که بستگی به نوع ان گیاه می توانند متفاوت باشند برخی بسیار خوشبو هستند که در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی از انها بعنوان اسانس های عطری استفاده می کنند و برخی شاید دارای بوی خوشایندی نباشند اما در هر حال فارغ از نوع عطر و بوی این روغن ها خواص درمانی بسیاری را می توان از انها انتظار داشت.

اسانس

ایا اسانس ها بر اثر مرور زمان فاسد می شوند؟

اسانس ها غالبا دارای رنگ نیستند اما بعد از گذشت زمان و البته محل نکهداریشان رنگ تیره تری به خود می گیرند.لذا برای جلوگیری ازین تغییرات باید اسانسها را در جای خنک و خشک و در ظروف مات و سربسته و دور از نور نگهداری کرد.

تفاوت اسانس با روغن ثابت:

تفاوت اسانس با روغن به شرح فوق می باشد. اسانسها از نظر بعضی خصوصیات شیمیایی و فیزیکی با روغن های ثابت اختلاف دارند که مهمترین این اختلافات عبارتند از :

  1. این معجزه الهی قابلیت تقطیر دارند و به همین دلیل به راحتی می توان آنها را از طریق روش های تقطیر استخراج نمود.
  2. ساختمان شیمیایی اسانسها بر خلاف روغن های ثابت از استرهای گلیسیرین و اسیدهای چرب ساخته نشده است.
  3. اسانسها بر خلاف روغن های ثابت ،فاسد و ترش نمی شوند بلکه در مجاورت هوا و نور اکسیده و رزینی شکل خواهند شد. و از نظر کیفیت پایین تر می آیند اما فاسد نمی شوند.

چند نوع اسانس بصورت معمول وجود دارد:

  • اسانس نوع میوه.
  • اسانس نوع معطر.
  • اسانس نوع شیمیایی.

کاربرد اسانسها

همانطور که از نام آن مشخص است این نوع اسانس از میوه ها گرفته می شود و کاربرد خوراکی و طعم دهندگی به گونه ای دارد مانند اسانسی که از گیاهان خاص مثل نعنا، ریحان ویا میوه ها می توان با کمک تقطیر بدست آورد.انواع آب میوه با طعم های مختلف از جمله آن هاست. به طور کلی از انواع گیاهان، میوه ها و خشکبار در تهیه آن استفاده می شود. از دیگر موارد مصرف نوع خوراکی مایع می توان به استفاده ی آن ها در انواع نوشیدنی، بستنی، شکلات، روغن، انواع نان و پیراشکی، انواع ژله و پاستیل و دیگر محصولات طعم دار اشاره کرد. لذا با خرید انواع خوراکی مایع آن می توانید از کاربردهای متنوع آن بهره مند شوید.

اسانس پرتقال، افزایش سیستم دفاعی بدن در روزهای کرونا

این روز ها همه ما به نوعی با کرونا دست به گریبان شده ایم وبعد از بهبودی احساس کسالت را همچنان با خود داریم شاید هم ترجیح میدهیم سیستم دفاع بدن مان رادر مقابل انواع مختلف کرناکه هر روز اخبار شیوع ش را از هر گوشه جهان می شنویم بالاتر ببریم.اسانس ها خاصیت درمانی دارند که در این مقاله بطور اختصاصی به اسانس پرتقال خواهیم پرداخت

فواید استفاده از اسانس پرتقال سوینچ کدامند؟

لیستی از فواید اسانس پرتقال را برایتان  ذکر می کنیم:

  1. اسانس پرتقال سوینچ از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند.
  2. احساس شادی و نشاط را افزایش می دهد.
  3. باعث ترمیم پوست و همچنین شفافیت پوست می شود.
  4. دارای خاصیت سم زدایی و پاکسازی است.
  5. در صورت احساس گرفتگی عضلات موجب تسکین عضلات کشیده می شود(اغلب ورزشکاران از آنبهره می برند).
  6. سیستم گوارشی تان را آرام می کند و همچنین به هضم غذا کمک می کند.
  7. اگر همواره بنابه دلایل روحی احساس ترس و ناامیدی می کنید به شما حس شجاعت و توانایی می دهد.
  8. در آشپزخانه به کمک شمادر زدودن چربی ها می آید.


:: برچسب‌ها: اسانس ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1400 | نظرات ()